Akumulator: vse kar moramo vedeti o polnjenju

polnilec akumulatorja

Akumulatorji na zalogi | ugodno | hitra dostava | ugodne cene | visoka kvaliteta. Poiščite ustrezen akumulator za vaše vozilo na povezavi >>> www.kruno.si

Minimalna napetost akumulatorja 

Akumulatorji, ki so vgrajeni v osebnih in ostalih avtomobilih imajo različne tehnične  izvedenke. Akumulatorje delimo na Zagonske, EFB, AGM, GEL in ciklične.

Vsak tip akumulatorja ima drugačen sistem polnjenja in praznenja . Vzdrževanje v  večini primerih ni potrebno. Akumulatorji moderne dobe so narejeni na način, da ni potrebno kontrolirati nivoja elektrolita ( kje še je v akumulatorjih). Večina je brez vzdrževanja in brez pokrovčkov, ki se odvijajo ob morebitni kontroli.

Akumulator se v svojem procesu  delovanja polni in prazni ali prani in polni.

Alternator je naprava, ki skrbi za polnjenje akumulatorja. Alternator polni ves čas delovanja motorja. Ko je akumulator napolnjen  se alternator avtomatično izključi. Elektronika in računalniško vodenje sistema električne energije  poskrbita, da je poraba energije in s tem posledično goriva čim manjša. Najbolj primerna temperatura za delovanje akumulatorja in polnjenja je cca 25 stopinj celzija. Če  bi teoretično imeli ves čas delovanja, praznenja in polnjenja akumulatorja enako temperaturo 25 stopinj celzija bi tak akumulator » živel« dlje kot akumulator, kateremu se temperatura spreminja.

ALTERNATOR CITROEN, FIAT 28-3949 5705 AZ
ALTERNATOR CITROEN, FIAT 28-3949 5705 AZ

Praznjenje in polnjenje ima svoje tako imenovane cikle. Pri zagonskih akumulatorjih je število ciklov 550 d0 650, pri AGM akumulatorjih )50 do 1100 ciklov, Gel akumulatorji pa CCA 1300 ciklov. To pomeni, da je v odvisnosti od sposobnosti  ( ciklov) akumulator bolj vzdržljiv . 

Minimalna  napetost akumulatorja je pomemben podatek za zagotavljanje dolge dobe delovanja.

Minimalna napetost naj bi bila 12,3 V in naj nebi nikoli padla izpod te vrednosti. Vozilo, ki dela malo število kilometrov ima verjetnost prekomernega praznenja večjo kot tisti na dolgih vožnjah.

Serviserji pri izvajanju vzdrževanja avtomobila pravilom izmerijo napetost in po potrebi akumulator napolnijo.

Napetost akumulatorja v času skladiščenja ne sme biti nikoli manjša od 12,6 v. 

Skladiščenje akumulatorja mora biti vedno v suhem prostoru  s temperaturo med 10 in 25 stopinj celzija. Na ta način zagotovimo  daljšo življenjsko dobo ne glede na vrsto akumulatorja.

Akumulator na zalogi | ugodno | hitra dostava | visoka kvaliteta. Poiščite ustrezen akumulator za vaše vozilo na povezavi www.kruno.si

Kako polniti akumulator

Polnjenje akumulatorjev mora biti različno po napetosti polnjenja. Zagonski akumulatorji  se polnijo z 14,3 V  do 1,4 V, AGM akumulatorji 13,9V in gel akumulatorji nad 14 V. 

 To so najvišje vrednosti. Če je polnilni tok manjših vrednosti traja polnjenje dalj časa. Počasno polnjenje z nižjo vrednostjo napetosti polnjenja je priporočljiva. S tako nižjo napetostjo akumulator  v normalnem počasnem procesu razvija svojo kemijsko reakcijo kar pozitivno vpliva na rok trajanja akumulatorja.

Pri meritvah akumulatorja je potrebno paziti, da napetost ne pade  pod 9,5V. proizvajalvi akumulatorjev priporočajo, da napetost naj ne bi padla pod vrednost 10,4 V.

Akumulator praviloma za polnjenje izgradimo. Najprej odklopimo + pol in nato minus pol. ko ga vgrajujemo pa je pravilo najprej priklopiti minus pol in nato plus pol.

Če imamo v avtomobilu radio, ki je opremljen s kodo je priporočljivo zagotoviti pri izgradnji in vgradnji stalni električni tok.